ביקורת פתע במוצבי הצפון; "מציאות ביטחונית מטרידה"

ישראל רובין No Comments on ביקורת פתע במוצבי הצפון; "מציאות ביטחונית מטרידה"

המבקר אנגלמן קיים ביקורת פתע בשמונה מוצבים בגבול הצפון. המבקר: "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים אתמול ביקורת פתע בגבול הצפון. כעת, לאחר קיום הביקורת, הצוותים יכינו את הדוח שיתפרסם לאחר חגי תשרי.

במסגרת ביקורת הפתע, המבקר אנגלמן, מנכ"ל המשרד ישי וקנין, ראש חטיבת הביטחון במשרד איתן דהן ועובדי החטיבה, התחלקו לארבעה צוותים. כל צוות בדק שני מוצבים, וכך הביקורת התקיימה בשמונה מוצבים, תוך התראה של יום אחד בלבד.

המבקר קיים את הביקורת במוצב בהר דב ובמוצבים נוספים של עוצבת הגליל ואוגדת הבשן. בנוסף הגיע המבקר קרוב לעמדת חיזבאללה סמוכה למוצב ציפורן. במסגרת הביקורת נבדקים גם פתרונות ההגנה בשים לב לבניית המכשול הצפוני, שטרם הושלם.

המבקר וצוותי הביקורת נפגשו עם הקצונה הבכירה במקום וגם עם הלוחמים – בשיח שלא כלל את המפקדים. מיקוד הביקורת היה בכשירות ובמוכנות הכוחות למשימותיהם המבצעיות השוטפות ולאפשרות של התחממות הגזרה, זאת לצד תשתיות ותנאי מחיה.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "בשנים האחרונות המציאות הביטחונית בצפון מטרידה, חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטה 1701, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש. לפיכך אנחנו במשרד מבקר המדינה נדרשים לבדוק האם הדרג הטקטי בצבא נמצא במוכנות הנדרשת והאם הלוחמים מקבלים את האמצעים והתנאים הנדרשים הראויים למילוי משמותיהם.

"אני מבקש להודות ללוחמים ולקצינים שעושים לילות כימים בהגנה על גבול הצפון בתנאים לא פשוטים, וכן על פתיחת הדלתות והאירוח על אף ההתראה של יממה בלבד שניתנה לפני הביקורת. את הממצאים נפרסם בדוח שיוגש בחודשים הקרובים".



0 תגובות